CIVIC TYPER
CIVIC TYPER
Nové verze modelu Civic orientované na výkon v sobě spojují praktičnost a více potěšení z jízdy
Třídveřová karosérie si zachovává siluety pětidveřové verze, avšak vyznačuje se asertivnějším vzhledem
Špičkové zrychlení: z 0 na 100 km/h za 6,6 s
Neomezené každodenní použití
Nejnovější vývojový stupeň motoru 2.0L DOHC i-VTEC s ještě vyšší agilitou
Tužší karosérie a speciální nastavení podvozku
Design
Silueta nového modelu připomíná současný pětidveřový Civic. Individuálních vlastností nebylo dosaženo radikální změnou linie, ale spíše sérií unikátních detailů. Ostřeji zkosená zadní boční okna zvýrazňují záď ve stylu kupé. Zkosený tvar zadních bočních oken také přispívá k dynamičtějšímu vzhledu. Dynamický vzhled obou sportovních vozů posilují výrazné boky, znatelně širší rozchod kol a rozměrné 18-palcové pneumatiky. Upraven byl také tvar dveří, zadních bočních panelů a předního i zadního nárazníku.
Na důkaz svých schopností se verze Type R vyznačuje ještě výraznějším vzhledem. O 15 mm snížená světlá výška, standardní sedmipaprsková 18-palcová kola z lehkých slitin a nízko umístěný přední spoiler s voštinovou mřížkou jsou jasným důkazem toho, že před vámi stojí opravdový sportovní vůz Honda. Voštinová mřížka s červeným logem „H“ nahrazuje středový prosklený panel známý z verze Type S a z pětidveřového modelu. Modely s nejvyšší výbavou jsou vybaveny velkými trojúhelníkovými mlhovými světlomety, které jsou zrcadlovým odrazem velkých koncovek výfuku na zádi. Loga Type R jsou dále umístěna na předních brzdových třmenech a na nerezových lištách prahů dveří.
Interiér
Interiér modelu Civic Type R v sobě spojuje prvky z motoristického sportu a z vysoce kvalitních sportovních automobilů, čímž je zajištěna přiměřená úroveň komfortu. Výrazné opěry čalouněné materiálem Alcantara sešívaným červenými švy poskytují řidiči i spolujezdci dobré boční vedení i ergonomicky dokonalou pozici k sezení. Čalounění sedáků, opěradel a zadních sedadel červenou tkaninou vytváří zajímavý vizuální kontrast. Přístroje v palubní desce jsou červeně podsvětlené a doplněné panely vyrobenými z leštěného hliníku. Volant je potažen perforovanou kůží s červenými švy. Hlavice řadicí páky vyrobená z hliníku představuje výraznou dominantu černé kožené manžety, která je rovněž sešívána červenými švy. K ještě vyšší exkluzivitě přispívá destička s vyraženým unikátním sériovým číslem vozu Civic Type R.
Pohonné ústrojí
S ohledem na vynikající výkonnostní parametry svého předchůdce provedli konstruktéři značky Honda u nového Type R pouze několik dílčích vylepšení. Nový Type R je opět poháněn atmosférickým motorem DOHC i-VTEC se zdvihovým objemem 2 litry, jenž disponuje podobným výkonem, ale který byl dále vylepšen (elektronické ovládání škrticí klapky a lehký setrvačník) pro dosažení lepší odezvy a kultivovanosti. Maximální výkon 148 kW (201 k) je nyní dosahován při 7 800 ot./min. (dříve 200 k při 7 400 ot./min.) Tento posun do vyšších otáček byl umožněn díky speciálně pro verzi Type R nově navržené konstrukci sacího potrubí a sacích kanálů.
Zatímco jízdní výkony budou podle všeho prakticky shodné se zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a s maximální rychlostí 235 km/h předchozího Type R, nový model díky vylepšením motoru reaguje pružněji na pokyny plynového pedálu. Mírný nárůst pohotovostní hmotnosti byl kompenzován o něco lehčím zpřevodováním.
Podvozek a aktivní bezpečnost
Tlumiče, pružiny a ložiska byly vyvinuty speciálně pro Type R a celý podvozek byl pro lepší stabilitu v zatáčkách snížen o 15 mm.
Honda Civic již nyní nabízí jednu z nejpevnějších karosérií v C-segmentu. Verze Type R však byla vybavena dodatečnými výztuhami - příčníky pod podlahou upevněnými napříč k úchytům zavěšení zadních kol a spodním příčníkem na přední straně motorového prostoru, které vytvářejí ještě tužší platformu, díky které může systém zavěšení kol naplno využít svůj potenciál.
Tužší řízení se strmějším převodem a tužší úchyty převodovky řízení jsou zárukou přesné odezvy na pohyby volantu.
Honda Civic Type R je standardně vybaven sedmipaprskovými 18-palcovými koly s pneumatikami o rozměru 225/40 R 18. Díky tomu Type R nabízí v porovnání se svým předchůdcem mnohem předvídatelnější jízdní vlastnosti. Upravené nastavení tlumičů a pružin zajišťuje vyšší komfort jízdy, který odráží celkovou propracovanost nového vozu.
Všechny modely jsou vybaveny protiblokovacím systémem ABS a elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD). U zadní nápravy byla použita strategie selektivního omezeného brzdění, které pomáhá zachovat směrovou stabilitu při jízdě na kluzkých vozovkách. Další intervenci zajišťuje standardně montovaný brzdový asistent, který podle způsobu sešlápnutí brzdového pedálu rozpozná nouzové brzdění a zvýší brzdnou sílu na maximum, čímž je zajištěna optimálně krátká brzdná dráha. Přední brzdové kotouče s vnitřním chlazením mají u Type S průměr 282 mm a u Type R 300 mm. Na zadní nápravě jsou obě verze vybaveny brzdovými kotouči o průměru 260 mm. Elektronický stabilizační systém, který Honda nazývá VSA (Vehicle Stability Assist) má za cíl pomoci řidiči při zachování kontroly nad vozidlem při průjezdu zatáčkami, při akceleraci a při náhlých manévrech. Sportovně založený řidič může v případě potřeby systém VSA deaktivovat.
Civic Type RPředstavení